Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Po cmentarzu włóczą się:
   Andruids
   Bacus
   Godzilla
Witaj nieznajomy.
rejestracjalogowanieRSSFB

Zasoby





Mithril



Mithril to zupełnie nowy rodzaj surowca. Choć pochodzenie tego tajemniczego metalu pozostaje nieznane, to jego moc jest niepodważalna.

Mithril w wersji WoG 3.57Mithril w wersji WoG 3.58

Mithril jest ósmym rodzajem zasobów obok drewna, kamieni, kryształów, siarki, klejnotów, rtęci i złota. Tak, jak one może być w niewielkich ilościach znajdowany na mapie przygody, ale nie posiada własnej kopalni. Ma też inne zastosowanie niż pozostałe surowce, które służą głównie do budowania struktur w mieście i rekrutowania jednostek. Mithril służy przede wszystkim do ulepszania różnych lokacji na mapie przygody, a także w niektórych przypadkach do ulepszania jednostek i miast. Aby zobaczyć, ile masz aktualnie sztabek mithrilu, naciśnij prawym przyciskiem myszy na (Kingdom Overview).
Jeżeli naciśniesz jeszcze na to zobaczysz planszę, na której znajdują się zastosowania mithrilu i ilości tegoż metalu potrzebne do realizacji tych zastosowań.
Aby użyć mithrilu do ulepszenia struktur na mapie musisz albo posiadać dany obekt (kopalnie, miasta, siedliska, stocznie), albo mieć jednego ze swych herosów tuż obok danego obiektu (dla wiatraków, chatek wiedźm, wodnych młynów i portali).
Podczas WoGifikacji niektóre standardowe surowce na mapie zostaną zamienione na mithril.

(Uwaga! Zarówno zamiana niektórych surowców na mithril, ukazywanie jego ilości po naciśnięciu na 'sytuacji królestwa', ukazywanie cennika, jak i samo wykorzystywanie mithrilu do ulepszania obiektów wymaga włączonych odpowiednich skryptów w menu WoGifikacji.)

Oto lista możliwości Mithrilu wraz z cennikiem:

Ulepszenie
Cena

Ulepszanie Kopalń
Podwojenie produkcji kopalń kryształów, siarki, klejnotów, rtęci, kamieni i drewna na 1 tydzień
4

Ulepszanie Kopalni Złota
Podwojenie produkcji kopalni złota (2000 złota dziennie) na 1 tydzień.
7

Ulepszanie Siedlisk
W siedliskach można najmować ulepszone stworzenia.
1-3

Ulepszanie Młynów i Wiatraków
Podwojenie cotygodniowej produkcji.
5

Teren Zamku
Umieszczenie specjalnego terenu tuż przed zamkiem (cena zależna od rodzaju terenu).
1-3

Latarnia Morska
Wybudowanie latarni morskiej tuż obok stoczni.
3

Zaklęcia w Kapliczkach
Zmiana zaklęcia dostępnego w kapliczkach na inne, losowe.
1-3

Umiejętności w Chatkach Wiedźmy
Zmiana umiejętności dostępnej w Chtace Wiedźmy na inną, losową.
2

Okolice Portalu
Zbadanie terenu po drugiej stronie portalu.
1

Zabezpieczenie Kopalń
Zabezpieczenie Kopalni przed zmienianiem rodzaju produkowanego zasobu, jeżeli skrypt 'kopalnie zmieniają rodzaj produkowanego zasobu co tydzień' jest aktywny. 1 sztabka mithrilu dla kamieniołomów i tartaków, 3 sztabki dla kopalni siarki, kryształów, klejnotów i rtęci oraz 5 sztabek dla kopalni złota.
1-5

Wyższy Uniwersytet
Ulepszenie Uniwersytetu tak, aby przy wychodzeniu z niego oferował podwyższenie stopnia jednej, wylosowanej umiejętności drugorzędnej bohatera z podstawowego na zaawansowany za cenę 3000 .
4

Mithril jest też używany m.in. w do powiększania dochodów miasta w skrypcie 'Ulepszania Zamków', do przywoływania artefaktu w obiekcie 'Żyjąca Czaszka', do ulepszania gatunków stworzeń w 'Szmaragdowej Wieży' i jeszcze kilku innych miejscach...






NOWE SKRZYNIE SKARBÓW


Nowe Skrzynie Skarbów zawierają inne rzeczy i możliwości niż dotychczasowe skrzynie, które oferowały tylko złoto i doświadczenie (ewentualnie niewielką szansę na artefakt małej mocy). Podczas WoGifikacji Nowe Skrzynie zastąpią na mapie niektóre 'zwykłe' skrzynie.

Nowa Skrzynia Skarbów I

W skrzyniach tych można znaleźć różne rzeczy - oto ich lista:

1. Można natrafić na wybór pomiędzy 1000-2000 (niewielka szansa na 2500-3000 ), a ulepszeniem jednego ze swych oddziałów (o ile jest oczywiście nieulepszony, a wartość ulepszenia nie przekracza 150% wartości oferowanego złota)
2. Można natrafić na wybór pomiędzy 2-8 jednostkami (niewielka szansa na 10-12) , , lub , a +1 (rzadziej +2) pkt do jednej z umiejętności pierwszorzędnych.
3. Można także natrafić na skarb-pułapkę, w którym będą się znajdowały dwa artefakty (jeden pomniejszy (treasure) i jeden mniejszy (minor)), ale także trujący gaz, który spowoduje, że cała armia będzie pod wpływem jednego niekorzystnego oddziaływania (trucizna, spowolnienie, zaraza lub osłabienie) do następnej bitwy.

Nowa Skrzynia Skarbów II

W tych skrzyniach z kolei można natrafić na jeszcze bardziej dziwne rzeczy:

1.Skrzynia może zawierać 300-900 oraz zwój z zaklęciem. Bohater będzie mógł wybrać, czy chce zachować zwój, czy go zniszczyć i uwolnić zawartą w nim energię magiczną (bohater otrzyma wtedy 30*(poziom zaklęcia) punktów many). Siła i poziom zaklęcia będą zależały w dużej mierze od poziomu bohatera, ale także od czynnika losowego.
2. Może również zawierać dwie księgi wiedzy. Każda księga będzie odpowiadać jednej umiejętności drugorzędnej bohatera poznanej na poziomie podstawowym lub zaawansowanym. Bohater będzie mógł przeczytać tylko jedną księgę, co sprawi, że po tygodniu czasu wybrana umiejętność zostanie podniesiona do poziomu experta.
3. W skrzyni można także niespodziewanie zamiast skarbu znaleźć akt własności jednej z nieposiadanych przez nikogo kopalni na mapie. W tym przypadku jedna, losowa kopalnia na mapie zostaje oflagowana kolorem bohatera, a najbliższy teren wokół niej zostaje odsłonięty.




DODATKOWE SKRZYNIE SKARBÓW


Te skrzynie umieszczone na mapie działają dokładnie tak samo, jak standardowe skrzynie skarbów (wybór pomiędzy złotem, a doświadczeniem lub niewielka szansa na pomniejszy artefakt). Mogą służyć do uatrakcyjnienia graficznie mapy lub do tworzenia własnych rodzajów nowych skrzyń skarbów.









INNE


Kilka zmian w grze związanych z zasobami.

Jeżeli skrypt 'Some standard treasure chests contain more gold' jest aktywny, to dla każdego 'standardowego' skarbu istnieje 8% szans, że będzie zawierał 2500 (lub 2000 pkt doświadczenia) oraz 2% szans, że będzie zawierał 3000 (lub 2500 pkt doświadczenia).
Jeżeli podczas WoGifikacji mapy niektóre zasoby będą zamieniane na mithril (zaznaczona jest opcja 'mithril resource stack replacement'), to także w niektórych obozowiskach będzie można znaleźć złoto i kilka sztabek mithrilu.
Jeżeli skrypt 'Windmils and Mystical Gardens may give mithril' będzie aktywny, to istnieje szansa, że przy odwiedzaniu Wiatraków oraz Magicznych Ogrodów bohater otrzyma niewielką ilość mithrilu.

W sekcji zasobów w edytorze znajdują się także cztery Kamienie Mocy Dowódców. Są tam jednak z konieczności, ale zaliczają się nie do zasobów, a do lokacji.

© 2003-17 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Komnaty "In The Wake of Gods". Redakcja, kontakt