Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Po cmentarzu włóczą się:
   dydzio
   Fandor
   Kammer
   Krotos
   Nitj'sefni
Witaj nieznajomy.
rejestracjalogowanieRSSFB

Wprowadzenie

Państwa Antagarichu po Przebudzeniu Bogów jeszcze przez wiele lat toczyły ze sobą wojny. Gdy okazało się, że potwory 8 poziomu nie są wystarczającym wzmocnieniem armii, a w dodatku bardzo trudno je zrekrutować, zaczęto szukać nowych sposobów na przechylenie szali zwycięstwa na swoją stronę. Jako pierwsi sposób na zdobycie nowej potęgi wykorzystali tym razem lordowie Wrót Żywiołów. Pamiętając o przedziwnym, magicznym krysztale wzniesionym jakiś czas temu przez Escatona na Jadame, będącym jednocześnie przejściem do tajemniczego Wymiaru Między Wymiarami i zniszczonym przez Władców Żywiołów, lordowie korzystając z jego odłamków skutecznie odtworzyli ową magiczną strukturę. Okazało się, że ma ona te same właściwości, co poprzedni Kryształ i również może przenosić niektóre istoty do wspomnianego tajemniczego wymiaru, gdzie obecnie rezydują Władcy Żywiołów, lecz napotkano także pewne ograniczenie. Kryształ może przenosić tylko określoną liczbę istot - w przeciwnym wypadku staje się bardzo niestabilny. Zdedydowano więc, że tylko połowa żywiołaków - głównych sił Wrót Żywiołów będzie próbować poprzez przejście do Wymiaru Między Wymiarami zyskać nowe moce od swoich Władców. Na szczęście wybrano tę silniejszą połowę. Odtąd Kryształ przenosi jedynie do tej części krainy graniczącej z wymiarem ognia oraz z wymiarem ziemi. Z tego pierwszego, oprócz oczywiście żywiołaków ognia, skorzystały także Feniksy. Koszt całej operacji okazał się wprost ogromny, lecz przewaga zdobyta w ten sposób w wielu bitwach okazała się miażdżąca. Co prawda, Wrota Żywiołów nigdy nie dążyły do podboju, to jednak inne państwa nie mogły znieść faktu, że ktoś im potencjalnie zagraża - zwłaszcza, że według legend żywioły w przeszłości niejednokrotnie prawie doprowadziły do zniszczenia tego świata. Mocarstwa Antagarichu nie miały wyboru - również zaczęły poszukiwać sposobów na wzmocnienie swych najlepszych oddziałów. I tak rozpoczął się kolejny wyścig zbrojeń...

"Nowe Ulepszenia" - co to?

Patch 'Nowe Ulepszenia' jest pierwszym poważnym, *nieoficjalnym* modem do dodatku 'In The Wake of Gods'. Dlaczego 'poważnym'? Ponieważ opiera się nie tylko na skryptach, ale również na zmianie wielu grafik, animacji, właściwości oraz jednostek w grze na inne, a nawet na zmianach dokonywanych w głównym programie gry. A dlaczego 'nieoficjalnym'? Z kilku powodów, z czego najważniejszy to fakt, że zawiera on przekolorowane jednostki, które w obecnych realiach nie mogły zostać kompletnie nowymi potworami (ze względu na bardzo już ograniczoną liczbę wolnych miejsc), a za to były konieczne do wprowadzenia maxymalnej możliwej liczby logicznych ulepszeń. Jedynym rozwiązaniem było więc *zastąpienie* niektórych dotychczasowych jednostek innymi, co jak na razie w oficjalnych wersjach WoGa nie wchodzi w grę. Z powyższych i jeszcze kilku względów nawet nie zabiegałem o wprowadzenie prezentowanych tu nowości do oficjalnej wersji WoGa, ale teoretycznie jest to zawsze możliwe.
Ten patch ma jeden główny cel - by dać każdemu miastu 3 nowe ulepszenia oraz budynek, który te ulepszenia by umożliwiał. Co prawda, te właśnie elementy zapisane są w osobnym i opcjonalnym skrypcie, to jednak ich realizacja wymagała wielu nieopcjonalnych zmian samej gry - w tym zastąpienia 6 dotychczasowych jednostek kompletnie innymi lub chociażby zmian niektórych grafik. Podkreślam: patch nie został wykonany po to, by zaprezentować nowe jednostki (nie one są najważniejsze i nie na nie został położony największy nacisk), ale po to, by przedstawić nowy system ulepszeń. Nowe potwory Antagarichu są jedynie efektem ubocznym tych działań. Patch został również dostosowany do innych elementów WoGa najlepiej, jak to było możliwe i przetestowany pod względem 'technicznym', lecz nadal może powodować problemy dotyczące balansu czy logiki niektórych ulepszeń.

'Nowe Ulepszenia' można zainstalować tylko posiadając wcześniej WoG w wersji 3.58F i *używając stale doświadczenia dla jednostek*, w przeciwnym wypadku nowe jednostki nie będą posiadały wszystkich swoich właściwości. Nie będzie również kompatybilny z wersją 3.59, ale myślę, że do tego czasu uda się zrobić poprawioną wersję. Jeśli ktokolwiek zdecyduje się na stworzenie mapy z użyciem elementów zawartych w tym patchu, to proszę, by zawarł informację o tym, iż musi być on najpierw ściągnięty i zainstalowany.

© 2003-17 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Komnaty "In The Wake of Gods". Redakcja, kontakt