Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Po cmentarzu włóczą się:
   Bacus
   Godzilla
Witaj nieznajomy.
rejestracjalogowanieRSSFB

Różne Wersje




Wersje WoG



Od czasu wydania WoGa 3.58F minęło sporo czasu. Pomimo tego, że 3.59 (w grywalnej formie) nigdy nie ujrzał światła dziennego, zostało wydanych kilka różnych dystrybucji, które można by nazwać WoGiem 3.59 (pre) alfa.
Oto kilka z nich:

WoG TE (Tournament Edition) - Wersja Woga przeznaczona gry sieciowej. Większość skryptów 3.58 została w ten czy inny sposób zmodyfikowana (lub usunięta) by umożliwić bezawaryjną grę przez sieć. Zawierała późniejszą (nowszą) wersję silnika ERM, na którą posiadacze 3.58, niestety nigdy się nie doczekali.

3.58f Script Update - nie jest to osobna wersja lecz aktualizacja skryptów. wprowadzała dość dużo poprawek do WoGifikacji. Niestety także sporo nowych błędów, mogących skutecznie zepsuć rozgrywkę.

WoG 3.59 - Dziś już w zasadzie legendarna, nigdy oficjalnie nie wydana edycja WoG. Miała dodawać nowe miasto egipskie "Bastion". Co z niej zostało dziś? Niewiele. Jej części składowe krążą od jakiegoś czasu po sieci. Co bardziej dociekliwi znajdą exec pozwalający "teoretycznie" korzystać ze Skryptów Samagosy. Na forum Heroes Community udostępniono z początkiem roku 2012 kod źródłowy do tej modyfikacji, chociaż skorzystać z tego będą mogli raczej tylko programiści. Wersja interpretera skryptów nie różni się niczym od tych z Ery i Woga TE.




Wersje ERA






ERA - Czyli wszystko co zostało ze "starego" Woga TE, 3.59 (alfy) przejęte przez nowy Team, wzbogacone o nowe opcje. Fani nowych grafik czy stworów będą raczej zawiedzeni, niczego takiego tu nie znajdziemy. ERA sama w sobie tego nie dodaje (przynajmniej na razie), udostępniana za to potężną platformę do realizacji tego. Za to skrypterzy będą raczej zadowoleni. "Nowinek" ERMowych jest od groma.

Co różni erę od znanego wszystkich Woga 3.58f? Oto lista:

Era 1.x:
  • zniesienie kontroli CRC, dzięki czemu łatwo można dodawać własne "patche"
  • lepsze wykorzystanie procesora (uruchomiony 3.58F potrafił dosyć intensywnie wykorzystywać CPU). Posiadacze laptopów spewnością się ucieszą. ERĘ pogracie dłużej na bateriach niż w zwykłego WoGa.
  • poprawki do skryptów m.in. komendy "HE:F" and "OW:R" nie odświeżają już ekranu gry (było to naprawdę denerwujące), TR:T w końcu pozwala generować poprawnie drogi na mapie.
  • naprawa błędnej kalkulacji wolnego miejsca na dysku i pamięci (koniec z komunikatem, ze gra potrzebuje przynajmniej 5 MB na dysku, gdy dysponujemy wolnym np. 500 GB)
  • gdy skrypty ERM się wykrzaczą (komunikat ERM error) i zapiszemy grę wciąż będziemy mogli korzystać z tych skryptów. W 3.58F po kolejnym wczytaniu problematyczne skrypty po prostu były wyłączane (usuwane).
  • naprawa generatora map Wog.
  • kolorowanie komunikatów ERM
  • skryptowa obsługa klawiatury (funkcja 77003)
  • Era 2:
  • system wtyczek i patchy pozwalający na rozszerzanie silnika w obrębie moda
  • zaawansowany edytor ze wsparciem dla modów oraz zewnętrznych wtyczek
  • WoGa 3.58f w formie opcjonalnej modyfikacji na SoD oraz parę dołączonych modów wzbogacających grę
  • wiele poprawek, nowych elementów do wykorzystania itd.



  • © 2003-17 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
    Komnaty "In The Wake of Gods". Redakcja, kontakt